Saturday 20 October 2012

Ragam Sem 3 Episod 1

Assalamualaikum, jyeahh !!! Yeayy !!! Wuhuu !!! haa nampak seronok sangat ni, mane tak nye lame giler tak mengupdate di "luahan indah kalbu alam maya ku" bak kata Sir Fahimi, cehh ! Filz dah sampai Klang dah ni, ok pada sesiapa yang jumpe Filz jangan malu jangan segan halo halo aje HEH ! 

Okay2 mulekan ceritera Filz tentang ragam Sem 3 yeayy ! Kita start dari mule2 Filz nak melangkah masuk ke Sem 3 ni yee !

Fuhh mase mule2 masuk Sem 3 Filz takde geng taw, geng Filz sume maintain kat kelas atas, Filz sorang je turun kelas, sedih laa jugak, tapi nak buat macam mane terima jelah...lagi pon memang Filz dah niat nak turun kelas, seriously duduk kelas atas tak berape nak best saingan ramai pastu dorang kira tak suke gurau sangat laa, lebih serious dan focus HEE itu laa die budak kelas atas, tapi bile dah masuk kelas bawah ni, fuhh wa cakap best doe ! tiap ari mulut aku rabak gelak, mane tak nye sume mulut cakap lepas je HAHA 
Mase mule2 masuk kelas sem 3 ni aku ayu gile, tersipu2 malu, sekali jumpe Along & Angah dorang macam ok je, macam bole sekepala je hmm apelagi join jelaa, cepatu jumpe Leen & Nad dorang pon macam bole masuk je dengan aku, tu yang sampai habis sem kiteorang kemana je mesti berlima jyeahh !

FNS GROUP

Cepatu, Sem 3 ni kawan Filz makin lama makin bertambah tanpa kusedari HAHA Filz memang jenis yang bole je bergaul tak kire laa orang tu macam mane sekali pon, berkawan tak perlu memilih betul tak ? klo die bole terima kite jadi kawan die, begitu jugak dengan kite HEE antara Leen & Nad, Along & Angah Filz lebih rapat dengan Along & Angah pegi kemana sume same2, pegi solat sesama, pegi KOMASA sesama, pegi tandas pon sesama, pegi beli HotDog pon sesama, kena marah dekat Surau pon sesama haa nampak banyak sesama cepatu dalam mase yang sama Along & Angah ni ade adik taw, Adik nye MeezaNajla haha Meeza ni sekali jumpe je dah bole sekepala daa, Filz tak segan dengan die pastu lama2 jadi rapat, nak tahu macam mane jumpe CIK KYA ? Haa Kya ni kawan dengan Meeza punye tak kesah bile berlonggok longgok tu makin rapat laa kami, haaa dorang ni sume paling sweet bile time nak balik uma masing-masing bile salam mesti peluk pastu cium pipi, punye 'caring' padahal esok jumpe lagi tu HAHA pastu bile dah berlonggok longgok ade lagi org baru datang, Nisha, Mirazz, Nadia, Sai, Zura, Wida makin lama makin besar geng ni ! HAHA 

TUESDAY : KOPRAT DAY

Cerita pasal Budak kelas aku plak, jeng jeng jeng  !!! okay dalam kelas ni kan ade geng-geng taw, First geng Haizum, Geng Najah, Geng Shushi, Geng Faiz, Geng Filzah, Geng Kecik haa nampak tak sehaluan nye kami, HAHA entah macam mane bole jadi geng2 cengini pon tak tahu, tapi kiteorang takdelaa tak bertegur sapa each other, bercakap jugak, kadang2 telebih rapat pulak hahaha 
aku describe satu-satu Geng di atas aek ! 
Geng Haizum, dorang ni ok memang bole betolak ansur kalo present ke kan mestilaa kawtim dengan dorang sikit mintak tolong itu ini HEE dorang ok laa takdelaa sombong =)
Geng Najah, err geng ni susah sikit nak cakap, kadang-kadang dorang ok bole sekepala dengan kiteorang, kadang-kadang tu tak bole plak ade sikap perli memerli memang kiteorang ade jugak kena dua tiga kali kena perli cara lepas geram ketuk meja HEE tu je mampu !
Geng Faiz, hmm ni geng budak laki, dorang ni kalo presentation mesti fight punye dengan kiteorang HAHA tapi of course dorg menang tapi kami pon boleh tahan gak laa *taknak kalah*
Geng Shushi, geng paling bising, dorang suke cakap jerit-jerit aduhh aku rase macam nak stepler je mulut sorang2, cakap baik2 tak bole agak nye, haiyaa tapi dorang bole2 jelaa tak berape ngam sangat laa, yang bole ngam pon dengan Shushi je
Geng Filzah, geng Filz ni kuat nyanyi, mane tak nye ade Dak Along, perghh suare Along bole tahan, lepas kiteorang giler sikit, kadang-kadang budak kelas pon tak terlayan, selalu masuk kelas comfirm nyanyi, walaupon sikit HEE 
Geng Kecik, haa kecik dua orang ni selalu tak datang kelas, tak tahu dorang wujud ke tak dalam kelas tu ayayai ! 

After last quiz PHR

Haa dah alang-alang letak gambar Lecturer kiteorang Sir Eric, ape kate kite cerite tentang lecturer kami sem 3 jyeahh ! 
Kite mule dengan Sir Eric as Lecturer untuk subjek Training & Dev. Sir Eric ni Filz dah kenal daa, die penah jadi lect Filz mase sem 2 dulu, pastu sem 3 ni pon jumpe die lagi, dalam kelas Sir Eric ni aku tak pernah focus, aku banyak main, menyanyi laa, texting laa, berborak dengan Along, Angah Nad, Leen kadang-kadang dengan Shushi sekali, main conteng-conteng kertas laa tak pernah focus fuhh nasib baik aku dapat score dalam kelas die, HEE walaupon aku tak focus dalam kelas die HEE tak tahu la nakcakap bosan, entah laa HEE 

Sir Eric malu-malu pulak aiyy

Next kelas Sir Ariff Othman jyeahh ! mule-mule aku masuk kelas Sir Ariff lambat taw, First kelas dah lambat adoii dengan muke tebal masuk jugak kelas Sir, pastu macam biase say 'SORRY SIR' lepas tu Sir suruh introduce myself, perghh sepeaking taw aku time tu, halamak nak diikutkan mase first kelas tu aku asyik sepeaking je,yelaa mane tak nya Sir ni mule2 nampak macam garang, punye takut nak cakap BM haha pastu lama kelamaan tengok Sir ni macam ok je, hmm lama-lama hilang sepeaking aku tu, terus  tak cakap English walaupon language aku ade silap sane sini, err aku tak malu at least aku cube nak cakap English kan Sir kan HEE *macam Sir bace taw* fuhh assignment kelas Sir Ariff paling mencabar, sebab 100% pada assessment, adoyai menakutkan insyaallah result aku ok nanti =)

Sir Ariff sporting, ade lagi satu gambar dengan Sir haha yang tu kelakar HAHA 
Next, Sir Saifurizan cehh nama panjang taw ! HAHA Sir ni kan ajar aku Account, perghh die ajar wa cakap rase nak suruh die jadi cikgu kat sekolah aku mase SPM comfirm aku dapat A mase SPM, Sir ni ajar aku faham, walaupon kadang-kadang die cakap laju gile macam berteh goreng, sampai kiteorang cakap "Sir ni nak pegi mane laju2 kiteorang tak faham laa" die pelahan seminit je pastu laju balik HAHA Sir ni mule2 aku jumpe die aku takut ingatkan garang upenye hmm bole sekepala jugak, mule2 Sir ni panggil aku 'kakak' pastu lama-lama dah kenal aku siapa, die panggil Filzah, ayat die yang paling aku ingat "yelaa Filzah kan pandai, cantik, baik lagii...." fuhh memang time tu aku semangat nak jawap latihan die kasi HAHA nak puji pon agak-agak laa sir, puji laa belakang Filzah, ni depan-depan mane nak kembang semangkuk aku time tu HEH ! tak ambil gmbar pon dengan Sir Epul takut bini die marah HAHA 

Next Miss Ahzilah, miss ajar Principle Management jyeahh Lecturer perempuan tunggal kiteorang sem ni jyeahh ! Miss ni awesome doe, wa cakap, baik gile, kalo ade yang tak puas hati ke kan mesti kiteorang mengadu dengan die, die pon nak dengar pastu try bagi nasihat sikit-sikit HEE kelas Miss yang paling aku ingat adelah, Miss cakap muke Shushi macam muke kawan die HEHE pastu kelas Miss ni jugak group kiteorang dapat highest mark dalam presentation walaweii tak sangka lepas je kiteorang present nak tahu ape ayat Miss, Miss cakap "no komen" fuhh lega gile time tu. Lepas ni Miss dah nak sambung Master klo tak silap, All The Best Miss =)

jyeahh ! tapi Miss pandang tempat lain HEE 

Next, Sir Saofian Bachok jyeahh lecturer ni special sikit sebab die Mentor Filz HEE, okay Sir Saofian ajar Fundamentals Economics, killer subjek fuhh aku rase takut giler dengan subjek ni, trauma taw mane tak nya mase sekolah pon paper ni jugak jadi killer paper bagi aku HEE tapi Sir cube untuk tolong kiteorang selagi bole, kite pon kena bantu jugak diri kite sendiri untuk capai ape yang dihajati cehh ayat aku, HEE Sir ni perghh giler 'caring' entah laa Sir ni baik sangat, Sir ni laa yang belanja kiteorang buke puase aitu, Sir ni jugak laa yang sama-sama kan muke aku dengan Tasha Manshahar haha die kate, kat luar saya panggil Tasha, kat dalam kelas saya panggil Filzah, aku kat dalam kelas Sir nakal kadang2, ade laa jugak tak siap kerja Sir tapi bersebab okay HEE pastu gelak kuat-kuat dalam kelas Sir, sir cume tegur "kenape Filzah?" "err takde pape laa Sir *tutup mulut*" haa tak tangkap gambar pon dengan sir, gambar pegi dinner dengan die ade laa jom tengok

haha SAYA lagi tinggi dari Sir ! HEE 
Last sekali Sir Fahimi, haa Sir saya nak sambung berbalada di ruangan luahan indah kalbu alam maya ku, HAHA Sir Fahimi ni ajar kami Islamic Management, subjek ni paling lambat dapat Lect, kami tunggu selama 3 minggu klo tak silap, kawan dari kelas lain cakap "Filz ko dah dapat lect HIM ?" "Blom, nape ?" "ouhh kiteorang dah dapat dah, nama die Fahimi " " ouhh yeke, entah aku tak tahu lagi dapat lect ape"
sekali hari Jumaat kelas start, dapat text dari Faiz "korang kat mane Sir dah masuk laa" aduhh berlari terus naik tingkat 5 masuk kelas dengan muke tak malu, mule2 tengok sir takut, ingat garang, ingat die macam tak suke laa bergaul sangat, ingat die kerek upenye die okay okay laa, kiteorang pon selesa belajar dengan die, fuhh mase first kelas dengan sir dah kena buat itu ini, alamak aiyy nak tengok ape yang kiteorang buat mase first kelas jomm...

watak : P. Ramlee mintak tolong Haha

haaa dah tengok ! adoyaii, macam mane aku bole spontan macam tu time tu haihh ! Sir ni dah bole aku anggap abang dahh ! kebetulan aku pon tkde Abang ! haha nasihat die untuk adik2 yang berjantina perempuan "Jaga laa diri kamu, jaga laa aurat kamu tu, tu tangan tu tutup...." haa last kelas dengan Sir, Sir ade suruh buat luahan hati sejak first time jumpe die haha aku buat sikit je pastu sambung disini laa, hmm entah sir nak jengguk ke tak ruangan meruntum kalbu ni - ayat Sir citt ! Sir ni laa yang aitu Leen & Nad nak jumpe die bole pecut lari, haha dah kenape laa haiyy. Sir ni laa yang ramai budak kolej admire die, sampai ade yang cakap "will you be my future husband" choii HAHA dah2 tak bole nak cite panjang sangat kang Sir kembang kang okay laa Enjoy bace ye Sir, ade mase kite lepak makan ramai-ramai, haa terima kasih atas kata-kata seperti di dalam text tu ye, memang puitis sungguh balada mu di text Encik Fahimi HAHA tegelak bace adoyaii ! Okay Sir ade mase, ade jodoh jumpe lagi ye =) Dengan Sir ni jugak laa kami snap banyak gambar jugak, Sir pon melayan HAHA 

Tengok muke Sir Fahimi, die kate kena nampak garang & macho citt

nak tengok banyak gambar lagi ? haa sume nye dah upload di facebook HEE 
okay rase nye sampai disini sahaja episod kali ni, kite jumpe lagi di episod akan datang 
dalam entry Ragam Sem 3 

p/s : Jangan terase dengan kata2 Filz diatas okay =)

No comments:

Post a Comment