Friday 31 August 2012

Genap One Month

Assalamualaikum ! fulamak ! fuyooo ! wehooo ! perghh ! haha nampak tak sawan katak kembung tetibe muncul ni Haha excited telebih ni, bile dah lame tak mengupdate blog, timbul laa rase mengupdate telebih ni, HEE sebelom aku mula cerita tentang tajuk menarik diatas, aku nak bagi tahu sebelum aku update entry yang lepas aku dah siap hantar blog aku ni ke carwash yang berhampiran, mane tak nye berhabuk giler, aku siap polish kasi kilat balik sekarang nampak tak lilap2 tu HEH ! ok permulaan entry kali ni yang mengarut choii choii choii

Jom dengar cerita tentang tajuk Genap One Month jyeahh ! sebenarnya malu nak share cerita pasal ni, memandangkan ade permintaan dari salah seorang blogger yang datang singgah di blog aku ni, nak tahu tentang kisah percintaan aku, cewahh ! aku dah niat taknak cerita ape2 pon pasal bf aku kat mane-mane tempat yang terbuka, macam blog, facebook,twitter aku cume bagi tahu nama cukup laa, tak payah laa nak lihat org nye macam mane, hensem ke tidak haha itu sume dirahsiakan accept pada sesiapa yang dah tengok dekat laptop saye ke ape ke haha itu rezeki laa kan tak bole nak kate ape ! HAHA

Bermula laa ceritanye, dulu Filz ade hobby nak add orang kat facebook taw, sampai satu malam tu dah tak tahu nak buat ape, Filz pon add laa Si Farid ni, ingat esok2 laa die akan approve kan upenye, malam tu jugak di approve permulaa chat macam biasa

Farid : "thank add =)"
Filzah : "ur welcome"
Farid : kenal ke ?
Filzah : err tak kenal pon saje je add kenape tak boleh ke ?
Farid : eh bole ape pulak tak bole

Pastu kami borak perghh mule2 tu aku garang, aku cakap "aku kau" je dengan die, pastu dah lame tak chat taw, tetibe die yang mulekan chat

Farid : hye you !
Filzah : ouhh hye lame tak nampak
Farid : biasa laa busy sikit, lame tak chat ngn you
Filzah : sekarang chat laa sampai puas
Farid : hahaha....*aku dah lupe ape die ckap*

Eh tetibe terus tukar "I YOU" Filz tak kesah, memang Filz nak pon, sebab nampak kan ia lebih respect each other, pastu mulelaa borak -borak lebih rapat lagi, kami lebih rapat lagi bile die mule bagi nasihat kat Filz dekat situ nampak die matang, die berfikir luar dari otak fikiran Filz, so Filz terus anggap die kawan baik Filz dekat facebook ! tapi dulu kan, biase laa takde rase ape2 pon, die on ke tak on ke Filz tak kesah sangat, sebab bukan bf Filz pon mase tu, klo die on je Filz mesti cakap dalam hati "kejap lagi mesti Si Fared ni tegur kite tunggu je "  PING !! cehh bunyi BB taw ahaha yup dah agak daa, die tegur punye, borak2 macam biase je, kadang2 gaduh jugak sebab masing-masing nak menang haha tapi gaduh kiteorang secara professional

Farid : you patut makan ubat laa
Filzah : Kita tak seharusnya bergantung hanya pada ubatkan, selawat banyak2 ingat Allah insyaallah kita akan baik nnti
Farid : eh ehh ! pandai pulak berceramah makcik neh eh ! haha  tapi kalau tkde usaha nak berselawat tawakal pon tak jadi gak kan
Filzah : tapi sakit tu datang dari Allah, sihat pon datang dari-Nye die hanya uji kite utk sentiase ingat die pada waktu sakit atau sihat
Farid : stepler mulut tu kang ! tp Allah suka hamba nya yang berusaha taw
Filzah : yee kite berusaha dengan cara kite laa tp tak semestinya kena makan ubat kan
Farid : okelah makcik awak menang malam ni
Filzah : yeayy itu yang I nak dengar tu !  wuhuu !

Persahabatan kami terjalin selama setahun hanya di facebook, selepas genap setahun kami kawan di facebook ehem ehem Encik Farid kite memberanikan diri mintak no phone kite dekat chat ! haha aku pon bagi aje no aku tu sebab dah kenal perangai masing-masing macam mane lepas tu pikir kawan je pon, lepas tu Encik Farid kite ni nak no phone kite sebab nak dengar suare kite menyanyi je, tetibe die call suruh kite nyanyi, yaallah dah kenape, tekejut beruk aku, mane tak nye die dah laa first time call pastu tetibe nak suruh kite nyanyi memang mengigil satu badan laa kan, aku buat tak tahu terus mati kan phone ! sekali dapat text "nnti dah sedia nyanyi kan ok !" iyolaa Payed ! pastu lepas sebulan die oncall dengan Filz, texting Filz die dah mule nak ambil hati Filz, tapi Filz tak layan Filz hanya cakap

 Filzah : "I anggap you kawan, tak lebih dari ape pon, kite tak pernah jumpe, memang kite pernah skype tapi tu tak memadai biar I jatuh hati kat you dari pandangan mata ke mata"

Farid : "takpe I bagi You masa Filz, I akan tunggu you "

mamat ni memang degil, penat tahu, tiap ari die asyik ulang perkataan yang sama, aku dah naik fed up dah, penat explain satu persatu, egrr ! sekali tu, kalo tak silap aku, dah dua ari kot tak oncall and texting aku, tetibe die luahkan perasaan kat facebook melalui status die, status nya berbunyi begini :

"hapuskan rasa cintaku"

Then aku nampak die tweeting dengan Miza Jamali, kawan aku mase sekolah dulu, dalam mase yang sama kawan baik dengan Farid jugak, dekat situ aku dah mule rase cemburu, aku tengok ade gambar perempuan tu kat profile tweet Farid, aku cemburu tapi aku simpan, aku sikit pon tak bagi tahu die, tapi lepas je online, aku terus text Farid
"kenape perlu hapuskan rasa cinta tu, sedangkan cinta tu dah ade depan mata you, jangan hapuskan rasa cinta you, sebab I dah mula cinta kan You"

wahh memang tak sangka aku jiwang time tu ouhh puihh ! hahaha esok hari nya die call dan tanya pasal tu, so aku explain one by one, than bermula laa disitu kami bercouple pada tarikh 1 Ogos 2012 tepat pada pukul 12 tengah malam cewahh ! macam poyo je kan kisah aku ni HEH !

Pada tarikh 1 Sept 2012, kami pun telah lengkap menjalinkan hubungan selama satu bulan, jyeahh ! yang bestnya kami tak pernah gaduh, pastu aku boleh pulak lupa tarikh Anniversary bagai ni, biasa laa aku kan mane nak ingat tarikh2 ni sume, bufday mama ngn ayah pon aku lupe, ni nak ingat benda yang macam ni HAHA sorry Farid, malangkan you dapat girlfriend macam I tak romantik langsung, ahh tak payah nak romantik sangat laa kan, nnti dah kawin nak romantik ke ape ke bole kan kan kan ! HEE
Lepas je wish Happy One Month Anniversary ni Encik Payed tinggalkan kite selama 2 hari, die pergi event Rumah Anak Yatim ok takpe takde hal I faham, at least I bole prepare untuk exam I jugak HEH !

Ya ya ya ! Filz ni kira cinta mukabuku jugak sebenarnya, nak elak ouhh bende2 macam ni tapi nak buat macam mane, jumpe jugak jodoh kat mukabuku, tapi kite tak tahu kan die ke jodoh kite satu hari nanti, ni baru couple, couple pon jarak jauh, die dekat Uitm Jengka, Pahang kite dekat KPTM KL jauh ouhh, walaupon sekampung KLANG ! HAHA bile balik Klang mesti tak same waktu, choii ! Aku tak pernah nak janji dengan die ape2, yang aku janji aku sayang die dah laa, sebab aku taknak aku kecewa satu hari nanti jyeahh ! HAHA

Gambar lame, dah digunakan berulang-ulang kali HEE ni kali ke-3

p/s : maaf gambar bf saya dirahsiakan buat sementara waktu atas arahan Encik Farid jugak =)

:: FF ::
o  o

No comments:

Post a Comment