Monday, 11 June 2012

Penang Beh Boh Beh

Assalamualaikum haiii sume, saye dah kembali ke ruangan saye, alahai dah baru laa blog saye, agak simple kan, haha saje tukar selera baru alahai, wuuu nak share ni saye baru balik dari Penang saye kawin laa haha best laa jugak dapat suami baru, hahaha lupekan, sebenarnye Wedding Maksu Erynn & Paksu Ejat, kali ni belah lelaki pulak so kiteorang ni kire mengantar laa sampai ke Penang tu uollss hahaha wedding nye sekejap je, kiteorang banyak berjalan syokkk !!! Behh Bohh Behh hahaha tempat penginapan kami pon beralih alih hamboii banyak betul tempat kami menginap, just sewa rumah teres dua tingkat kat sana yang penting selesa sangat hahaha

Aktiviti kiteorang kat sana asyik MAKAN, MAKAN, DAN MAKAN hahaha takde bende lain daa, haha makan je tapi badan saye tak naik ok, maintain aje, hahaha jom layan picca dibawah yeappyy

First Picture dah semestinye gambar saye HEE

Ni cousin saye paling kecik alahai Mohd Alif Haikal

Ipoh saye datang #tetibe

berhenti rehat sekejap, kesian kat driver-driver kite sume

with Pak Manap atuk aku hahaha
Kami sampai je terus check in kat homestay kami, hamboii homestay kami dekat je dengan uma pengantin naik kereta sampai laa hahaha sampai je dekat Penang hurm nak puaskan hati orang-orang tua kan kami bawak laa mereka pergi shopping sebentar, Cik Eone sewa van untuk keselesaan kami sume, so van tu kami hanya untuk warga emas serta family aku 4 beranak, dalam van tu ada Nenek Salmah, Nenek, Atuk, Maklong Ana, yang lain sume, Jiha,Awin,Haikal,Mama,& Aku HEE jom sambung tengok gambar kenangan dekat sana

yeppiii ! syokk tapi kami tak nak shopping

ouhh Muka aku dah kenapa Qila oii ! haha Kak Nani peace yaww

yahh tu diaaa rombongan Cik Kiah haha

outingg with Pengantin kejap HEE

tomei tomei, Jiha with Cik Eone

muke agak senyum ini adik manis, sebab gembira dengan result yg memberansangkan HEE

Pose dengan Vespar aduhh empunye motor ni mesti pandang dari jauh haha
Balik shopping, siapkan diri nak gerak ke rumah Pengantin sebab ade dinner bersama family mereka haha sedap-sedap lauk kira malam tu adelah malam untuk beramah mesra laa dengan mertua, besan sedar-mara sume ahaha

Lepas je balik dinner dekat rumah Pengantin, kami plan nak pegi makan Pesembok hamboii ejaan aku berterabuk ahaha kali ni orang tua kami tinggal kan kat homestay, orang muda sahaja berjalan yeayy makan lagi, saya suke, ala bukan makan ape pon makan kerang bakar, sotong bakar, hmm yang penting sedap HEE

oii abg kat sebelah tu tengah menung ape hah ? haha Mama & Awin

muke agak sembab, no make-up at all hahaa

Lai lai lai sotong bakar Padang Kota haha

Mama naik Penang berat pon naik jugak, kopi mama balun, sume mama makan

background tu tak tahu ape bende tak sempat nak bace dah malam pon gelap lerr

Ok pada keesokan harinye, kami mulakan tujuan utama kami ke Penang mengantar rombongan Pengantin Perempuan ke rumah Pengantin Lelaki haha yang ni kelakar nak share, aku baru sedar makcik aku tak cantik dengan rambut palsu, adoyaii mak andam kat sane tak pro laa, haha die asah bole je, hahaa kesian aku tengok makcik aku, ahaha tapi bole laa, cun jugak tu hahaha

Sebelum nak berangkat ke Rumah Pengantin Lelaki

Mama, Pengantin, Cik Eone, Cik Erat, Maklong Zana

Pengapit : Abg Boy

Pengapit : Isteri Abg Boy Kak Sue

wahh mak aku kemain lagi die hahaha

Senyum =)

jangan tangkap gambar aku time aku tak tahu, kan dah terkeluar gigi jongang haihh

Suap jangan tak suap

with Atuk Zulkifli

Family Bahagia =)

Anak Murid dengan Cikgu Sekolah hahaa

Model baju kurung serta tudung yahh bole buat tempahan sekarang hahaa

Tomei nye, style laa rambut die =)

bersama Besan

Alahai mule gatal nye aku, nak pegang bunga bagai haihh

with Atuk Zulkifli Ali

dengan bapak pengantin, dan ibu Pengantin ehh nenek Mimie pon ade laa hahaha

with Anak Buah yang comel-comel hahaa

bergambar ditepi Parit pon bolehh !!! hahaha

Lepas sahaja wedding tu berlansung, kami berangkat ke Balik Pulau, Penang wuu !!! syokk jalan nye macam ular kena palu, nak gugur jantung aku naik van time tu cittt
Aktiviti di Balik Pulau kami MAKAN, MAKAN, DAN MAKAN wuhuu ! beh boh beh first perhentian adelah dusun durian, makan Double D DURIAN DURIAN perghh terbaik wa cakap aku makan berape ulas tah, main makan je, pastu tekak dah rase panas baru berhenti hahaha

Jambatan Pulau Pinang

Tengok ni geng yang naik kereta haha tangkap candit kejap haha nak berlumba dengan van kami yang laju memang tak bole laa haha

Gambar agak gegar, nak masuk kan jugak HEE

Haikal ni kan, hah kat sini Filz belaja bahasa burung KUR KUR ape tah name burung tu haha

hamboii Pak Manap a.k.a Jimmy Shanley sekali tengok muke die macam Jimmy Shanley aku dengan Jiha suke sakat die haha die dah sampai kampung die kemain lagi hahaha

yeayy DURIAN DURIAN perghh kuning pekat tu yang best tu, sedap bhaii

hah yang menangkap gmbr ni memang tak makan durian so keja nye tangkap gambar jelaa

muke dah tak tahan daa, dah tak bole nak masuk lagi daa durian haihh

haihh Pakcik aku ni, die kaki durian, die terjah Durian Pahit Apakah ?

fuhh mama, kena sound dengan aku baru stop makan durian, kalau tak die makan selagi boleh

Dah selesai makan kami menikmati keindahan alam semulajadi, hamboii syokk tengok pemandangan di Balik Pulau, Penang hanye mampu tersemyum je =)

Yang ni poyo sikit, aca je tu, nampak orang nak tangkap gambar die so die poyo-poyo laa sikit hahaa

ouhh yeahh Kak Nani with Cik Ros

Cantik kan pemandangan dari atas seronok gile

Mak & Anak muke kami tak same laa

mane lagi sorang ? ayayai sorg lagi tengah tangkap gmbr lerr

Balik homestay masing-masing, sebab malam kite nak makan lagi, yeayy dinner yang paling syokk makan besar laa katekan, gilerr nak teburai perut makan sume tu, haihhh tapi aku balun aje, tak peduli daaa hahahaa
Dinner malam tu di Seafood Balik Pulau hamboii makan tepi laut laa tapi syokk gile dengan angin yang sepoi sepoi bahase, derusan ombak yang memukul pantai hamboii ayat aku, hahaha Abg Boy main order je, yang aku satu family get ready kat meja makan, hanya sedia kan perut je hahahaa
sekali datang hidangan
HALA-HALA GORENG CILI , KETAM GORENG CILI , IKAN SIAKAP BAKAR , SUP TOMYAM CAMPUR , IKAN SIAKAP MASAK SWEET SOUR , SOTONG GORENG , AIR TEMBAKAI JUS , FRESH OREN , LAICI KANG , AIR SUAM dan sekarang makaaaannn !!!!

sedang menunggu hidangan

tengok banyak habis, haha sume pinggan kearah aku hahaha

ni pinggan aku

tudia tudiaa syokk makan !!!!

best sume abis ! ramai dah surrender time ni HEE

hah dah kenyang suke hati HAHAHAHAHA

Balik Homestay relex, solat sume tidur isi tenaga Get Ready untuk esok, jalan-jalan ke Bukit Bendera wehuu !!!  Breakfast di warung roti canai Baik Punye ! haha aku telan sekeping je roti yang lain berkeping keping hahaha

tiga pinggan Cik Eone punye perghh !

Pak Manap by the way ade dua name Manap, satu Atuk aku, satu lagi Bapak Mertua Abg Boy
Dah Isi perut sume, gerak ke Bukit Bendera yeayy ! beh boh behh maklum laa aku tak pernah pergi hahahaha
Bukit Bendera panas giler, tapi berangin ok laa kan takdelaa berpeluh sangat kat situ hahaha so masing-masing terjah satu kedai ni, haha aku laa ketua nye, aku just nak survey baju I LUV PENANG tapi takde, sekali memandangkan cuaca amat laa panas so beli sunglass haha yaallah ramai serbu nak beli sunglass Maklong Ana, Cik Ros, Nenek, Nenek Mimie, Cik Erat, hahaha apelaa dorang ni, hahaha

jyeahh rombongan Cik Kiah

Tengok dorang sebuk beli sunglass

Kami berdua orang panggil Filz

Menunggu Train to Bukit Bendera

Mama with atuk

saye tak comel, terserlah gigi Jongang saye

Konon ala2 Yana Samsuddin

dalam train to Bukit Bendera, aku duduk belakang sekali

dalam terowong on the way to Bukit Bendera

camera saye tak mahal macam camera awak

Atuk Interframe laaa

jyeahh syokkk !

Bukit Bendera

jangan nak pose sangat Jemah

Teropong ! RM0.50 X 2

ABC Baik Punye ! pelbagai  jenis buah buahan

semasa naik Hooper

yeayy time ni paling best, satu jalan RM30 gile laa

Peti Surat semase zaman jajahan dahulu

Nak Petik

semasa naik Hooper, sit beside my driver  Uncle Ganesh

Yang Belakang tu group lagi satu

naik tangga ke puncak Bukit Bendera

Menggah aek ! Come on !!!

main belon air

ok ade effect bubble dari tepi HEE

kepenatan bhaii

Pak Manap a.k.a Jimmy Shanley

bertur panjang untuk nak makan cendol

kemain lagi sume dengan sunglass masing masing hahaa

hahaa tengok budak cina tu, hahaha

wow ! Cendol Lorong Baik Punyee

Ok mase untuk balik, nak menyeberang pulau naik ferry wuu ! beh boh beh ! ramai gile bangla-bangla nak amek gambar haihhh yang penting aku suke ayat ni "please lap your ketiak lecak" hahaha sempoiii

Last picture

p/s : Cuti Sem ni best daripada sem lepas !