Monday 30 April 2012

Homestay Kampung Pinang Melaka

Haii ! Apa Khabar semua ? HEE saya baru balik dari Melaka ni, hamboii cuti study week patut nye study tapi aku pegi bercuti dengan family ke Melaka, syokk ! Best sangat dah lame sebenarnya tak bercuti dengan family, HEE sebenar nya ada wedding kat Melaka, berkumpul sepupu sepapat semua kat Homestay Kampung Pinang, kiteorang menginap kat situ, yaallah nyaman giler kat situ, sebelah dengan bendang, tak payah ikut Acap balik kampung die tengok bendang, haha aku sampai tengah hari Sabtu, bertolak dari uma nenek pukul 8 pagi seriously awal, sebab nak elak kan dari jam, yelaa kan time tu BERSIH haihh so bertolak pagi breakfast kat perhentian ape tah name nye hmm breakfast dan mula kan aktiviti senaman mulut, makan selagi bole, dan gelak selagi lawak ouhh yeahh aku gelak kat situ tak henti Jiha buat lawak bodo, penat aku jahh !


otw to Melaka with Azyra
Singgah wedding tu kejap jenguk muka, seronok tengok dorang rewang, dah lame tak tengok orang rewang kan sekarang ni orang kawin sume nye catering, tapi kat melaka kat wedding baru2 ni aku pegi dorang rewang memang meriah giler, gurau - gurau senda by the way ade orang Korea datang singgah seronok die, yang penting die fasih dalam bahasa melayu, haha comel giler

cool tak die melompat haha ! 
 petang sampai je Homestay kiteorang beli bola pastu main sampai lebam

model kite import khas dari Klang haha Hasif 
malam ada marhaban, yaallah aku tak baju kurung lebih macam mana ni, haha belasah pegi pakai jeans dengan t-shirt je, haha memang sempoi tapi tak respect laa kan, tapi nak buat macam mane dah darurat kan so sarong je ape yang ade yang penting makcik-makcik aku pon sekepala macam aku, bedal laa labu ! haha


yahh dengan makcik-makcik, adik sedara, abg sedara, kakak sedara
menumpang kasih kejap, mama otw time tu ke Melaka
my lovely cousin, Faiq & Hasif rapat sangat kan =)

haha ! suka candit ni, Si Yunus yang tangkap gmbr ni haihh YUNUS YUNUS 
Wedding tu start pukul 12 tengah hari, haha sepatutnye kami dah kena check out dah dari homestay tu, tapi kiteorang mintak extent sampai petang sebab nak lepak kejap, nak tukar baju & solat zohor. Tapi wedding nye bole laa best sebab berkumpul semula kan jumpe sedara-sedara yang dah lame tak ketemu seronok bile masing-masing buat lawak, gotong-royong riuh laa jugak aku suke situation yang macam ni, gembira jee, kite yang ade masalah ni terus jadi macam takde masalah seronok sangat 

tengok satu meja keluarga aku je, orang lain takde, haha ! 

dengan cousin saya ! ehh chopp my mom dgn my moksu pon nk menempil kejap ayayai

ok time ni tengah berpeluh giler, dah takde tempat duduk, akhir nye aku pilih pelamin jugak
untuk duduk, HEE ambil berkat kejap mudah-mudahan cepat dapat jodoh ~amin~

motif gambar ni adelah nak tunjuk kan gelang adik beradik haha ! sume muka bulat-bulat
Ini laa anak-anak Rahim sume badan dah naik-naik

ok2 ni anak dara dan mak dara yee HEE 

hah ni dara pingitan haha ! maklong & acik 

yahh dengan Nek Dara (duduk) haha kemain lagi pinjam tudung aku 

Ni laa pengantin nye, aku rase pengapit nye yang lebih-lebih citt !

mase ni orang berebut-rebut nak tangkap gambar pengantin ni, fuhh sume guna  iTapPad
aku je guna camera biasa ! 

candit sebelum nak melintas jalan ! haha #menyempat
balik Homestay kemas-kemas barang pastu gerak to Klang ! lemah rasa nya nak tinggal kan Melaka, seriously nyaman sangat dan buat aku rase macam tak nak tinggal kan Melaka, haihh ! sebelum balik, masing-masing sibuk masuk kan beg dalam kereta aku terjah pakcik yang tengah main dekat bendang tu, nak kata layang-layang bukan tapi entah ape tah die main, tapi seronok rase nak join jee

cantik view nye hmm nyaman sangat dengan angin sepoi-sepoi bahasa 


haha time ni nak melompat tapi perut berat sangat ! HEE
asik makan jee haihh

dengan Hasif

haha gambar ni cantik bukan, dengan berlatar belakang kan bendang

tak tahu ape motif ni HEE 

yahh tangkap gambar dengan pokok kelapa
 p/s : ok duduk uma update blog cancel hang out with my gugurl ='(

2 comments:

  1. ho ho ho....yg korean uh encem x..???hAAHAHAaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hensem hensem ! haha yg pompon korean tu pon comel =)

      Delete