Tuesday 11 December 2012

Awesome Trip

Assalamualaikum, haa jawab tak jawab dosa HEH ! okay saye nak say HYEEEEE ! lame dah kite tak menghabiskan waktu depan laptop kesayangan ni dengan menatap blog kesayangan neh ! mane tak nye kite sibuk laa buat preparation itu ini, semalam kite baru je balik dari Penang taw, wuuu awesome taw cuti sem kali ni, Filz takdelaa bosan sangat, malah Filz rase beruntung yang amat, hamboii kalau mama bace ni, comfirm mama cakap "bagusss anak aku, hargai sungguh ape yang aku plan untuk die" alahai mama plan ape2 pon kakak tentu setuju dan mengikut perintah punye, sebab kadang-kadang ape yang ibu kite cakap dan lakukan adalah yang terbaik untuk kite, kesan nya memang bukan sekarang maybe mase akan datang. ayayai okay Filz ape yang kau membebel berjeler jeler neh, haiihh !

Haa plan nak gerak Penang ni sebenarnye dah plan sebulan sebelum pegi lagi, plan baik punye lepas je Jiha habiskan paper die yang terakhir Ekonomi Asas pagi esok nye pukul 4 pagi kami pon bergerak laa ke Penang ! warghh ! >.< memang MELETOP ! #tetibe tak tahu laa ape yang Dak Jiha jawab untuk paper die yang terakhir tu, mane tak nye punye excited sampai tak bole tido malam bagai ayayai ! Plan kalo tidak nak charted van sebijik, tapi orang yang kami nak charted van nye tu tak kasi plak aiyhh ! choii ! orang nak kasi duit pon tak nak HEH ! Cepatu, plan laa naik dua kereta, myvi catu, kelisa catu haaa ! comel-comel je kan kereta, haha banyak laa jugak gambar yang kami shott ! mane tak nye ni haa Dak Jiha baru je beli kamera DSLR hamboii kemahenn KakNam aku haa haha tu present untuk Jiha sempena birthday dia, wahh bertuah kan alahai, snap punye snap gambar dah hampir mencecah 1000 snap gile tak gile, HAHA kami menginap selama 4 Hari 3 malam charted homestay berdekatan dengan rumah Bapak mertua Moksu (Tuan Sirun)

First day sampai je, kami terus lepak uma Tok Sirun sementara tunggu kunci homestay, lepak punye lepak  Tok Sirun ajak gerak jeti, sebab nak beli ikan untuk BBQ malam esok kami pon gerak laa saje nak join sekaki sebab nak tengok nelayan-nelayan bawak balik ikan naik jeti, woaww ! sampai aku kena bahan dengan Jiha "tak sangka aku, Qila excited nak tengok nelayan, orang selalu excited nak tengok artis ke ape ke ni die excited nak tengok nelayan, baguss kau Qila" ehh ape daa kau tak tahu itu seni, nelayan tu unik taw, kat KL mane ade jumpe nelayan huh cudaaalaaa.

nampak tak yang nelayan tu posing ! kemahenn

haa ni nelayan-nelayan tu tengah menyiang ikan
Cepatu, lepas je selesai beli ikan untuk bakar-bakar nanti, Atuk Sirun bawa kami ke Kilang Seagull haa kilang beras ayayai, dah macam lawatan sekolah dah, tapi okay laa kami dapat timbe ilmu dan dapat lihat terjadinya beras yang korang makan tu sume tu, haa tapi yang ni cap Seagull laa yang korang selalu makan tu ade beras cap rambutan laa, cap Tajmahal laa ape laa kan sampai ade yang mengirim sebungkus beras yaallah sabar jelaa oii kereta dah laa comel-comel siap nak beli beras sebungkus bagai hmm cengitu laa kalau bawak orang tua taw nenek & atuk kita kena banyak besabar sikit HEH sempat laa jugak bergambar depan padi yang belum menjadi beras tu dan sempat laa jugak aku jadi host sementara nak tengok aku jadi host sementara, hmm comfirm korang akan cakap "kau tak layak Filz jadi HOST" maaf video nye tak boleh diupload kerana ade masalah teknikal ayayai ! HAHA

berlatar belakang kan padi

haaa ni dah jadi beras dah

proses pengunian

chop budak comel nak lalu, HEE with my beloved sister Awin
Cepatu, next station adelah homestay, yeay dah dapat kunci homestay kami pon lepak sampai tertido, sekali dikejutkan oleh Mama sebab Tok Sirun ajak makan tengah hari dekat rumah die alahai, lantas aku pon bangun sebab memang perut tengah lapar gile time tu. Malam punye plan plak, ayayai Pesta Time yeayy hooreyyy ! huwarghhh ! nampak betapa excited nya aku, fuhh awesome siot Pesta Penang, yelaa aku ni tak penah pergi pesta-pesta bagai ni acehh ahaha ! sekali dapat pegi, fuhh seriously macam cacing kepanasan hahaa tapi takde ape sangat pon kiteorang main kat Pesta Penang tu, kiteorang just main Bumper Car & ape tah lagi satu nama pemainan tu aku lupe laa ! HEE *peace.  Sebelum gerak Pesta Penang, kita gerak isi perut dulu *wink wink* makan tak akan dilupakan HEE

tudiaa makan tak pandang orang kiri kanan

tudiaa rasa macam Makan Malam bersama Tasha Manshahar plak choii choii
Nilaa pesta Penang, memang buat aku teringat dekat Final Destination 3

hanya dapat bergambar depan rumah hantu je, tak nak masuk bukan takut tapi rumah hantu nye tah hape hape tah ! haha

Euro Wheel token paling mahal nak naik

permainan ni gile, aku menangis ! seriously kena gelak, hadoii lepas main bende ni  tangan aku bengkak korang tahu
Selesai hari pertama, balik tidur isi tenaga untuk esok hari pule, jyeahh ! keesokan harinye masing-masing bangun lambat gile, kelam kabut capai towel sebab dah janji dengan Tok Sirun nak breakfast sekali, hmm sekali Mama cakap dekat Moksu bungkus jelaa kiteorang breakfast kat uma je, so lepas breakfast baru gerak berjalan, ayayai ! before that dalam kiteorang syok isi perut dekat uma, Atuk boleh plak pegi singgah kedai burung beli sangkar burung choii ! korang cube bayangkan macam mane nak bawak balik tu, ergghh ! masing-masing buat muke frust menongeng haha okay plan seterusnya adalah, Safari at Zoo Taiping kalau tidak Night Safari, tapi bile pikir balik bukan nampak ape pon kalau pegi malam so pegi laa siang hari, ayayai.

Besan

err saye suke bergambar harap maklum HEE

yeepii ! syokk habis !

bile datang time gile cengini laa jadi nye

haa tu kawan korang, nama die Peah haha

fuyooo ! model cermin mata pfftt

sekor lagi kawan korang, dia suke gayut gayut

okay itu bukan katak betul Filzah tak berani pegang katak HEE
ape yang dok mengendap tu Tok ? kemahen lagi yee
Banyak lagi gambar kat Safari ni, tapi malas laa nak upload sume, lepas je jelajah satu Zoo Taiping ni, kiteorang gerak makan isi perut dulu satt ! lapaqq ! sedang asyik isi perut hujan pon turun, fuhh mule laa mate layu-layu, haha tapi aku maintain cool check twitter ape yang hot new konon taknak lepas cerita menarik laa kan ahh sudaaa menyakitkan hati adelah mengadap twitter tu, off terus aku haha ! next station singgah bendang kejap wee pose sane pose sini, sekali dapat pesanan dari nenek dekat situ, die cakap "jangan main kat tengah bendang tu, petang-petang kadang-kadang ade ular sawa" apelagi lagi lintang pukang sambil jerit TIDAKKKK ! seriously aku yang paling last ketinggalan kat belakang fuhh semangat, balik homestay berehat kejap, malam plak plan nak buat BBQ jyeahh waktu yang dinanti nanti kan awesome doe BBQ walaupon kecil-kecilan tapi memang seronok sakan HAHA

ni laa nenek yang bagi pesanan tu, dia sempat laa jugak ajar pancing ikan puyu

tengok mama beriye-iye pose sebab mase ni tak tahu lagi

cantik kan pemandangan

lega giler dapat hirup udara kampung

tiga beranak

with my beloved Bonda alahai sejak bile panggil Bonda plak aiyhh haha

BBQ time, okay tugas aku adalah MAKAN

tengok aku tak tolong ape pon, dok main api ade laa HEE

ni permintaan aku, Kerang Rebus

Ikan keli bakar disalutkan dengan daun pisang nyum nyum

aku dah makan dulu, orang lain dok sibuk bakar ikan lagi HEE

Jamu selera, fuhh memang berselera gile
Cepatu, dah selesai isi perut, kemas itu ini, kami pun berangkat balik ke Homestay isi tenaga untuk esok plak, haaa kira hari ketiga laa kami di Penang, hmm kali ni kire macam shopping time yeayy ! HAHA aku tak suke bile bercuti kena shopping, tapi nak buat camne Mama nak shopping jugak kami ikut kan, ade laa jugak aku tompang sekaki mintak itu ini, HEE okay hari ketiga ni kami plan gerak ke RoadWalk okay tempat ni macam pasar tani, downtown, uptown tu sumelaa cume kat sini lebih murah dan banyak barang yang pelik-pelik dijual nye seriously, HEE aku jalan tengok je, sampai mama kata "Qila ni demand, mane nak beli barang-barang kat tempat cengini" adoyaii bukan demand sebenarnye, cume tak berminat dihati ni wahai mama alahai ! HAHA

haha hensem kan aku dengan sunglass tu HAHA

okay RoadWalk tu bersebelahan dengan Stadium Bandaraya Pulau Pinang

ehh GOOD !

nak beli tapi.. aku memang memilih #cerewet
Selesai je berjalan ke RoadWalk ni, kami gerak ke Rumah P.Ramlee haa kalau dekat KL ade muzium P.Ramlee tapi dekat Penang ade Rumah P. Ramlee, hmm tempat ni memang sesuai untuk budak-budak,wargaemas, remaja, dan dewasa ahh lebih senang tempat ni universal sume golongan boleh masuk dan tiada bayaran yang diperlukan, Free sahaja wee ^_^

haa ni dah kenape

Nilaa Rumah P.Ramlee

hamboii nak jugakk

berehat sebentar

loving couple

Kami Buddies

Kami Anak Rahim

haha yang ni aku suke hahaa

snap sebentar dihadapan Galeri P.Ramlee

yeepii HOOREYYY !
Cepatu, kami gerak isi perut dekat Nasi Kandar LineClear, err sebelah LineClear sebab LineClear penuh gile orang time tu fuhh ! lepas isi perut kami lepak kejap di Hard Rock Resort, haaa bukan booking bilik ye hanya lepak saje HEE tak mampu laa kite nak menginap kat Hard Rock tu, mahal kemahenn ! lepak dekat pantai, sekali halamak hujan plak aiyhhh ! teduh bawah pokok HAHA

cantik pemandangan

Moksu yang macam aiskrim solero HEE

gambar ni tak smart langsung, tapi hensem kan aku pakai sunglasss HEE

cehh cari ketenangan

kepelbagaian

rehat di Hard Rock Lobby

muke penat masing masing

errr kaki tu agak same, anak beranak laa kate kan HEE
Malam punye plan plak, gerak char kueh teow, fuhh seriously char kueh teow die awesome, no picture at char kueh teow session sebab ade gambar aku yang tak berape nak senon sikit HEE. Tommorrow nye adalah hari terakhir kami di PENANG hampe yang amat, sedih gile doe ! haha bangun pagi dengan badan yang dah rase lesu-lesu, gerak breakfast dekat Warung Pak Mat Kerang haha warung neh owner nye memang debommm ! kelakar gile, aku gelak dah comfirm tak hingat dunia laa kan, haihh badan aku yang lesu terus jadi segar bugar ahaha hamboii !

sambil menunggu roti canai banjirr

Mama & Cik Iwan

Uncle Ejat & Moksu
Lepas makan kami singgah ke Jeti, sebab nenek nak beli ikan segar untuk bawak balik ke Klang, yaallah nampak tak macam-macam disitu nak bawak balik Klang gilerr laa aku cakap memang penuh kereta, dengan bau durian nye lagi ayayai Pening ouhh ! tapi nak buat camne sabar je mampu ~~

muke pelik, tak pernah tengok ikan besar - besar

kami anak Rahim Aziz

teruja betul dapat pegang ketam, nyum nyum

tudiaa Tok Sirun

haaa ni mesin ais, korang nak buat ABC pon boleh gune mesin ni HEE

on the way to kereta ayayai apekah caption aku neh >.<

UNO memang tak kan pernah tinggal

main pondok pondok

alahai comel sangat

jyeahh ! awesome rite =)

nenek ni kan kelakar gile

time ni dekat dusun Tok Sirun, dorang pegi petik buah cempedak, aku jage adik-adk HEE

jyeahh hero kite

time ni kasut mama masuk pacat HAHA
Dah penat berjalan, singgah makan kejap ~~

tengok laa muke aku yang wired ni alahai, Fared you terima tak kalau muke I macam ni ? ahaha

Dah makan, perut pon dah kenyang, kepenatan, hujan, sejuk, apelagi tidur dalam kereta ~~

uncle sampai tak sihat haa

err tak comel okay aku peluk bende alah tu, entah macam mane tah aku boleh peluk bende alah tu

Moksu drive Jiha snap hahaa
Pulang laa kami ke Klang, dengan penuh barang dekat bonet kereta, dengan badan yang dah membesar tu sume, nak tak nak terpakse laa kecik kan badan sekejap ! Cuti Sem kali ni memang the best ! wuhuu
Jauh disudut hati ini mengatakan yang saya rinduuuuuuuuuuuuuuuuu awak Encik Tambi !

p/s : merapatkan hubungan silaturahim itu adalah bagus