Wednesday 13 April 2011

The Most Auspicios Day

Haha...suke giler aini, aku lulus ujian lesen komputer..... lepas fail sekali.
Aku terus bangkit and balas dendam balik..
klo aitu hari sabtu dpt 41/50 tapi kali ni  hari khamis dpt 49/50 perhhh ramai yang tak pecaye...
Azim siap perli lagi bole jadi 'lawyer' hem..jadi loya buruk ble lar...
Aku suka sangat bukan nye sebab ape mama dah bagi warning klo kali ni fail jugak tinggal kan hasrat nak ambil lesen kete...:( sedih betul...

Tapi ade jugak org yang selalu tolong aku bagi nasihat dan kata - kata semangat dalam study bende ni iaitu adik aku..
walaupun die giler2 sikit perangai nye tapi die ok...
well kite org memang close..ape2 masalah kite org kongsi bersama...
aku klo ade masalah je, org pertama aku bagi tahu adik aku...bukan mama aku...hem..tu dah terbiase dari kecil kite org memang x pernah dipisahkan...
Wahh !!! adik2 aku balik skola je terus tnye "Kakak macam mane lulus tak??? cepat lar kak bagi tahu berape kakak dapat...." lepas aku cakap je berapa aku dapat dorg terus menjerit...dan ucap kan tahniah..hahaha...kelakar kan macam dpt result spm plak...

Lepas aku dapat result tu, orang pertama aku bagi tahu adalah MAMA...
suara mama garang je..,mama rupe2 nye x tahu yang arini aku amek ujian lesen komputer.
Padahal aku dah bagi tahu mama dah hari Selasa erm nak buat camne...mama busy sangat
so aku bagi tahu je kat mama yang aku lulus ujian ni..mama terus mengucap alhamdulillah...akhir nye lulus jugak...
Herm...mama x tahu yang aku gune kan duit aku sendiri untuk ulang ujian komputer tu...
tapi nanti mesti mama tanye jugak..dah tentu2 mama pelik macam mane aku bole amek ujian tu semula sedang kan die x bagi duit untuk ulang semula ujian tu...erm x pe lah dalam hal ni jugak aku dapat belajar hidup berdikari dan dapat menilai betapa penting nya duit dalam hidup...
aku kalau bole x nak susah kan mama lagi, coz aku anak yang sulung sepatutnye kene bersikap bertanggungjawab lagi2 ayah dah tak ade.. lagi berat tanggungjawab, nak jage adik2 lagi... kadang2 tension jugak tapi redha jela kan..sebab ape yang terjadi dalam hidup kite sumenye dah ditentukan oleh Allah S.W.T. Oleh itu, kite kene lah ambil iktibar terhadap kegagalan yang lalu jadi ia sebagai pengajaran yang akan mematangkan kite pada masa akan dtg...jangan lah kite mudah melatah dan cepat berputus asa untuk mencapai kejayaan dalam hidup....:)



Biarkan air mata itu mengalir kerana kita tidak dapat menutup kesedihan dengan senyuman...

No comments:

Post a Comment