Friday 15 April 2011

About My Frenz :)

Erm..semenjak aku masuk kem PLKN aku dapat ramai giler kawan yela seblum ni aku asyik duduk dalam kepompong je...x tahu bergaul, tapi bile masuk kem ni aku dapat bergaul bebas.
Bebas tu tak lar bebas sangat ade batas - batas nye..
Tapi kawan - kawan lame pon aku x kan lupe kan gak...senang cite sume orang yang aku kawan sume nye GEMPAK memang best lar kawan dengan dorang...

Ok sekarang aku kenal kan kawan aku satu persatu...:)

UMMI MADIHAH
-seorang yang peramah dan amat lah rendah diri . seorang yang bole bawak bergurau jugak..tapi kadang -kadang die cepat tersentap... kadang-kadang aku penat jugak nak melayan kerenah ummi ni, sebab die hati nye lembut sikit,tapi bile die dah marah kan seseorang tu amat lar keras hati die nak maaf kan orang tu...cuma aku dan ain sahaje yang tahu macam mane nak pujuk die...itu lah die ummi madihah...




NURUL AIN
- seorang yang amat lah lembut, tak suka akn aktiviti lasak dan mudah tersentap jugak macam ummi...
die kawan sekola aku,kawan satu kelas, kawan baik, kawan di kem plkn,& kawan dalam group 3J.
Ain kuat ketawa dan tersenyum tu sebab 'raja(bravo indian boy)' suke kat die...
Ain jugak kurang dalam matapelajaran yang memerlukan die untuk membace., die ok dalam matapelajaran yang hanye melibatkan nombor je...hah yang tu die comfirm A+ itulah die nurul ain...:)



ANA RAFRON
-seorang yang giler giler...kadang-kadang sengal jugak budak ni sampai tak larat nak layan die...
Ana, aku suke kawan dengan die..orang pertame aku tegur kat kem die lah...
Mase mule2 jumpe die orang nye malu malu tahi kucing,die susah sikit nak bergaul...orang lain kene tegur die dulu baru die mule bercakap,orang nye pendek je..sesuai lar untuk azam...but not for jamal hahaha....:D
gurau je, orang nye sederhane sahaje dan amat lah rendah diri.Ana jugak tak kesah kalau kite orang kutuk die lebih2 die jenis yang bole bawak bergurau...suke kamu ana..:)



IDA (ADIK)
- orang nye kecik je, kecik pade ana tapi cantik pade aku haha..!!!
Ida ni sorang yang pendiam, mase mule2 kenal die ingat die ni jenis yang suke bergaul taw....tapi sememang nye tidak die amat lar pemalu, die slalu jugak kene marah dengan aku sebab sikap die yang teramat lar malu.
Tapi best lar kawan dengan die, die diam bertempat kalau datang giler die, erm..abis lar...
Die sorang yang sopan santun dan manis sedap lar mata memandang...haha...Kat kem kite orang panggil die adik coz badan kecik sangat..die pon x kesah orang nak panggil die ape...janji mesra...:) ape lar aku merepek ni yang penting ida cute...:)


AZIM SHAH
- seorang yang sengal,entah pade mule nye aku x suke si azim ni...sebab die suke buat aku menyampah kat die,kadang - kadang die terlebih sudah!!! Tapi bile balik dari kem die try add aku kat facebook, aku cube borak dengan die alhamdulillah aku suke kawan dengan die yang sengal ni..by the way sorry aek azim aku benci ko mase mule-mule aku jumpe ko kat kem dulu...sememang nye kawan dengan ko ok gak x de membosankan yang penting ayat ko 'come on' aku ingat lagi...erm pesanan aku jangan buat orang menyampah kat ko, terutama orang yang blom kenal ko ni jenis yang macam mane...dan pedulikan ape yang adhwa cakap kat ko macam, die selalu kutuk ko kan...biar kan je...die x de hebat mane...yang penting aku enjoy kawan dengan kau...:p


HELMI 
-orang yang buat aku marah mase mule - mule jumpe dengan die,mane tak nye die rosakkan kertas kerja KKJ penat je orang buat baik punye pehhh..die bole rosakkan, memang die dah cakap sorry tapi die bole senyum lagi..eee..tu yang buat aku menyirap tengok muke die...lepas tu die try tolong aku buat kan garisan kat kertas tu, tapi sengit..pehhh lagi lar naik darah aku...
Aku tengok muke die macam dah nak nangis, so aku amek tindakan siap kan kerja tu kat dorm tanpe bantuan sesiapa...Tapi sememang nye mase mule-mule aku jumpe helmi ni aku ingat die budak baik,skema ke kan ingat macam tu lah orang nye..upe tidak...sengal jugak macam aku..tu yang bole sekepala tu...tapi helmi  satu hari nanti aku akan ikut ko balik kampung ko...teringin sangat coz cantik giler,klo amek gambar comfirm cantik....tapi muke ko kan familiar ar macam penah jumpe sebelum masuk kem..aku nak tanye tapi tak kesampaian...pesanan aku kat mamat ni jangan panggil aku MAK lagi, aku tak suke...nanti terbawak- bawak plak kat luar bile kite hang out same2... paham, yang penting ko sengal dan syok kawan dengan ko..x dela membosan dari ape yang aku jangkakan...hehehe....:D


AHMAD GEBOR (AZAM)
-die ni pulak seorang yang giler-giler...kadang-kadang terlalu giler, too over..SABAR JELA!!!
Mase mule-mule aku jumpe mamat ni,aku takut dan malu nak bercakap dengan die sebab aku ingat die ni garang dan ingat die tak suke perempuan gedik dan sengal macam aku ni,rupe nye bole sekepala plak..dah akhir-akhir plak aku baru rapat dengan mamat ni,mase tu kite orang satu group dalam tarian melayu hermmmm....mase tulah aku dapat tengok kesenggalan si azam gebor ni, perangai die yang giler sampai aku pun tak percaya tu ke azam...ohhh tidak...!!! yang penting aku suke kawan dengan die coz die jenis yang bole bawak bergurau jugak lar dan tak memilih dalam persahabatan...tulah die azam gebor...:p


SHAH
-Hermm....die ni lar supplier rokok dekat budak-budak delta,pastu nak salah kan Roland kuat mengadu kat cikgu, padahal die dah bawak barang terlarang kat kem...hermmm...ape2 jela shah oiii 
adhwa panggil die penyu, herm...ape2 je lah dorang ni kadang-kadang suke merepek...
Shah ni pulak, aku pun x suke die mase mule-mule jumpe die, coz die pendiam aku ingat kan die ni poyo rupe nye die biase-biase jer...tak de lah selalu sangat buat aku benggang dengan die...kadang-kadang die ni blur sikit...aku pun tak tahu samade die blur atau aku yang blur bile tengok muke die die yang sengal....by the way shah ok ok je...:p



DAVID
-erm..kawan dengan david best, cuma masa mula-mula tu tak berapa nak suka die...coz ingat kan dia ni seorang yang pendiam,tegas,disiplin,garang, dan macam-macam lagi lah pasal david yang aku tak sangka sememangnya ciri-ciri tersebut tak ada pada diri dia...SORRY OK DAVID...
Tapi bila lama - lama kawan dengan dia ermm...baru aku tahu david ni orang nya macam mana..lain daripada lelaki cina lain haha...kadang-kadang dia jujur sangat,kadang-kadang dia pemalu sangat tapi sememang nya dia seorang yang tak kesah dan berfikiran matang...aku suka kawan dengan dia sebab dia lain daripada lelaki cina yang lain...

sorry david i ambil gambar u yang ini..but nice..i like..hehehehe..:p


SAM LEE
-hah seorang lagi lelaki cina yang aku kawan,erm..dekat kem dua orang je kowt lelaki cina yang aku rapat...
Sam aku jumpa dia kali pertama di kelas CB hari pertama dia memang menonjol sangat,dia menang BONGO BONGO...dari situ aku kenal dia,lepas tu aku sama kumpulan dengan dia dalam kumpulan BUNGA RAYA...sememang nya sam ni jenis yang cool,suke cover macho dia ingat dia hensem lar..hahaha...
Aku sampai sekarang tak tahu perangai sebenar sam...nak kata pemalu tak jugak, ermm.entah lah pelik sikit lar mamat cina ni,nak cuba bergaul dengan dia segan takut dia tak selesa dengan aku yang jenis banyak mulut ni...tapi sam adalah lelaki pertama aku main mesej...herm..tak tahu kenapa dia orang pertama aduyai...
Yang penting sam sekarang dah pandai menari,bole blar jugak lar gerakan dia...kadang-kadang kelakar jugak,masa dia menari dengan aku terasa nak gelak jugak,tapi kesian dengan takut dia tarik diri dari menyertai, so aku gelak dalam hati jela...
Tapi sam jenis yang bole bergaul jugak macam david...seronok lar kawan dengan dia sebab dia lain dari lelaki cina yang lain...
mungkin lelaki cina kajang ni jenis yang tak kesah kowt dalam pergaulan,tak macam lelaki cina kat klang...semua nya sombong2...yang penting sam i suke tahi lalat u, tu yang buat manis tu...and i nak cakap ada wirawati delta kata u ade iras2 MR.BEAN...hahahahaha....i pun tak tahu kenapa mereka cakap macam tu...:)


Kawan sekolah ku :)

FARAHIN
-hah seorang yang banyak cakap,die ni ala2 cikgu sikit tapi dia kawan baik aku kat skola...
lepas habis sekolah ni aku rase macam dah renggang dengan dia aku pun x tahu kenape, maybe masing2 dah sibuk dengan hal masing2...
Yang penting aku still ingat ko lagi farah rakan sebelah meja aku kat dalam kelas...aku suke kawan ko coz ko ni jenis yang open minded sikit,jenis yang x kesah..tapi kadang2 kuat tersentap gak...
AKU RINDU KO BABE....
aku rindu nak dengar ko gelak macam orang giler bak kata Pn. Sherry...haha...:)



ZIEMA
-azimah aku rindu nak dengar suara ko...
zima sorang yang sempoi tak kesah lar orang kutuk dia ke ape ke dia jenis yang erm..x kesah...mcm blur2 pon ade gak..wahh..sekarang kawan aku sorang ni dah bekerjaya bagus lar ko azimah,jenis yang berani dan fikir akan masa depan...bagus2 aku suke...aku tak tahu ape nak cakap pasal ko ni...sebab ko tak ade bende yang pelik2 dalam diri ko....yang penting ko ni jenis yang bole buat kawan, aku suka...:)


aku suke gambar ni tu sebab aku amek gmbr ni...hehehehe...:)

UNGKU NURSHAHKHALIDAH
-die ni kawan baru aku kat skola,baru je kawan dah bole sekepala,
die agak sengal jugak ar orang nya...tak banyak sangat perkara pelik yang ada pada dia ni..sebab dia ni jenis yang ok ok je...aku suka kawan dengan dia...yang penting I LOVE U IDA....kawan yang sangat memahami...:)

aku suke gambar ni...nak kene potong lidah tu...:)


ATIKAH SAMIAN
- wahh sekarang dah cantik dah kawan aku sorang ni...dulu setahu aku lar..atikah ni x pandai bergaya,sekarang makin cun..UNTONG LAR!! bagus tika,tu pun aku yang ajar...ehh btol tak, aku yang ajar ko bergaya..erm...yang penting makin cun aku suke,Tika ni jenis yang pelik sikit kadang - kadang die bercakap ade mase gagap...aku suke coz comel haha...Tika aku pesan kat ko jangan lessy lagi ok,aku x suke...tapi yang penting ko still dengan bf ko yg sombong tu...
Tapi tika aku suke tengok perkembangan kecantikan ko...teruskan aku sokong...:)





AKU ADA GROUP YANG HANYA MELIBATKAN TIGA ORANG SAHAJA
  • Ummi Madihah Bt. Osman
  • Nurul Ain Bt. Khairul Anuar
  • Filzah Aqilah Bt. Abd Rahim



KUMPULAN 3J






Sorry pada semua orang,saya ambil gambar u all senyap - senyap...SORRY..!!!
Made by QEEYLA





No comments:

Post a Comment