Friday 14 December 2012

Long Distance Relationship

Assalamualaikum.

Semua pernah dan sedang merasainya,
Walaupun jauh tapi dekat dihati,
Dari azali bertemu mati, Setiap hati bertemu pasti
Berkomunikasi melalui hati.

Cinta Jarak Jauh

Hanya cinta hakiki, Cinta bawa ke mati, 
Cinta yang suci, Cinta abadi,
Cinta Ilahi.


Entry kali ni agak serious sikit kan, alahai jangan nak serious sangat, bukan ape Filz cume nak berkongsi dengan bloggerians sume tentang ape yang Filz dapat dari pengalaman 

Long Distance Relationship : miles don't mean anything

Ramai yang kalah dengan cinta jarak jauh ni kan. Mana mungkin hati kecil tak terusik bila melihat pasangan lain mesra bersama pasangan sedangkan pasangan sendiri jauh dari mata. Kadang-kadang bila sendirian ada faktor menarik dan tertarik. Tak kira tergoda dengan orang lain atau orang lain pula datang menggoda. Cabaran memang hebat bila bercinta jarak jauh sebab itu kesabaran dan kesetiaan perlu jadi tunggak utama.
Suburkan kasih sayang supaya cinta tidak kering dan cinta tidak layu. Jika cinta sentiasa menkar dan sentiasa jujur dan setia pasti tidak menjadi kudis walau cinta beribu batu sekali pun. Ustaz Fahimi pernah cakap yang cinta Filz ni, CINTA HALAL sebab tak pernah berjumpa dan semuanya hanya dibawah kawalan family dan nasihatnya pada Filz supaya Filz hargai cinta itu. Insyaallah Filz akan kekalkan sehingga kejinjang pelamin. Hamboiii !

p/s : kadang-kadang jarak itu boleh mengawal batas pergaulan kita dengan orang yang belum sah menjadi milik kita 

3 comments: