Tuesday 20 December 2011

Problem

kenape hidup aku penuh dengan masalah
satu per satu masalah tu datang tanpe diduga
kadang2 aku rase nak mengeluh jee
rase macam dah tak mampu nk hidup lagi
yaallah kenape aku bole berfikir sampai ke situ ?
 ~subhanaallah~
tahun ni aku hadapi dengan penuh dugaan
yee aq terima seadanye dengan hati yang tabah
kenape tuhan pilih aku? aku hanye hamba-Nya yang lemah
kadang2 rase ingin mengalah seketika
mengenangkan nasib yang aku hadapi sekarang
kenape hidup aku tak macam orang lain?
kenape aku banyak menyusahkan orang ? yaallah~~ 
aku takde niat pon nak menyusahkan orang lain

Mereka adalah orang2 yang aku rase aku banyak menyusahkan mereka 
Mama, Pakcik2, Makcik2,Atuk & Nenek, Frenz
and My Siblings hurm~
kenape laa Filz ni kan suka sangat menyusahkan orang 
disekeliling Filz haihh tak tahu ape nk ckp dahh
kadang2 aku rase nak nangis


Masalah itu tak kan berubah kalo kite duduk diam 
tanpa melakukan atau berusaha sedaye upaya kite
untuk menyelesaikan masalah kite dengan baik nye
kadang2 Tuhan nak menguji kite kerana dengan
 ujian yang telah Dia turun kan pada kite adalah
Dia mahu kite mendekatkan diri dengan-Nya (Allah SWT)


p/s : Hendaklah kite selalu mengingati-Nya ketika susah atau senang 

No comments:

Post a Comment